Educació infantil
Joc perquè els nens i nenes de 3 a 8 anys “visquin” situacions de mobilitat en un poble imaginari.
Es tracta d’una moqueta gegant que s’estén a terra i de les imatges d’uns personatges que s’hi poden posar a sobre. Un narrador explica petites escenes (hi ha un conte que es pot llegir) i els nens i nenes col•loquen els diferents personatges a la moqueta. Es tracta d’analitzar tots plegats quines són les accions correctes i incorrectes, i preveure els riscos que poden sorgir.
Conte per a nens i nenes de 4 i 5 anys.
Llibre pensat perquè mares i pares reflexionin amb els infants sobre la manera d’anar pel carrer a través de les conductes segures dels protagonistes, en un entorn viari que presenta riscos quotidians. Després convé practicar aquestes conductes al carrer i als vehicles, per adquirir hàbits de seguretat. També es pot utilitzar a l’escola.
Conte per a nens i nenes de 2 i 3 anys.
Llibre per als més petits, amb planes rígides, en què dos personatges, la Martina i el Sergi, ensenyen comportaments segurs. Amb aquest material, la família pot educar l’infant i alhora aprendre alguns elements i recursos que l’ajudaran a transmetre els elements de risc del carrer i les conductes segures. Després convé practicar aquestes conductes al carrer. També es pot utilitzar a l’escola.
Llibre per a infants de 4 a 7 anys.
Pensat perquè avis i àvies expliquin situacions als infants, ja que la relació entre ells és un instrument fonamental per aconseguir pràctiques segures i saludables. En la mesura que aquestes diferents generacions comparteixen el temps en el mateix espai urbà es generen espais i relacions educatives informals que ajuden a la sensibilització i el foment de pràctiques de mobilitat segures, tant entre els infants com entre la gent gran.
DVD per a infants de 5 a 10 anys.
A través dels personatges de les Tres Bessones es plantegen comportaments de risc, es juga a trobar errades i es presenten situacions dilemàtiques que han de generar la discussió. La primera i segona part, adequades per a infants de 5 a 8 anys, presenten situacions clares. Al final, uns dilemes serveixen perquè els nens i nenes de 8 a 10 anys analitzin i discuteixin si farien com l’Anna o bé es decantarien per l'actitud de la Teresa.
Avís legal | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya